טיפול זוגי מה שאתה יודע עליו

blog

 

כשגדלים אנו לומדים להתייחס לחברים, בני משפחה ועמיתים, אך לעיתים רחוקות יש לנו כיום מודלים לחיקוי מתאימים ללמוד מהם ‘קשר אינטימי בריא’. בטיפול זוגי יכולים בני הזוג ללמוד מה הופך מערכת יחסים למספקת והיכן הם יכולים לשפר את מערכת היחסים שלהם.

מרגיש בנוח עם המטפל שלך

חשוב שאתם כזוג תרגישו בנוח עם המטפל שלכם, בין אם זה אישה, גבר או ‘זוג טיפולי’. תן למטפל שלך כמה פגישות כדי להרגיש אם יש התאמה טובה בינך לבין בן הזוג שלך והדרך שבה המטפל עובד איתך.

למה לצפות

בטיפול זוגי יועצים, מאמנים ומטפלים עוקבים באופן מסורתי אחר תיאוריות שונות. מה שאתה יכול לצפות הוא מטפלת זוגית  שלך ישאל על היסטוריית מערכת היחסים שלך כדי להבין איך התכנסתם כזוג ומה היו האתגרים שלכם לאורך הדרך. הם גם ייקחו את ההיסטוריה האישית שלך כולל כמה פרטים על משפחת המוצא שלך כדי לראות אם יש דפוסים בהיסטוריה המשפחתית שלך שחוזרים על עצמם.

מפגשים אישיים – מפגש זוגי

באופן אישי גיליתי ששילוב של מפגשים זוגיים ופרטיים עובד הכי טוב. בכל הנושאים הזוגיים ישנם אתגרים אישיים חבויים פוטנציאליים המופעלים על ידי בן הזוג. נושאים אישיים אלו עולים כהזמנה לטיפול ולעיתים עדיף לאדם לעבוד דרכם בזמן ובמרחב שלו.

במפגש זוגי גיליתי שזוגות לומדים להקשיב טוב יותר לבן הזוג כאשר הם מתבקשים להקשיב תחילה ואז לדבר, במקום להגיב מיד. מבנה זה עוזר להם לרוב להיות מסוגלים לבטא את עצמם במלואם בתוך הסביבה הבטוחה של הטיפול ומצד שני להקשיב באופן אקטיבי בסבלנות ולשמור על תגובתיות נמוכה.

השתמש בחוכמה במטפל שלך

כמטפל זוגי אני מציע ללקוחות שלי שירצו לנצל את הזמן שלי בחוכמה. הם לא צריכים לבוא לטיפול כדי לשלם לי כדי לראות אותם מנהלים את אותם ריבים כמו שיש להם בבית. הזמן הזה עדיף לחשוב על הסיבות והמנגנון שמובילים ללחימה. עיין במאמר אחר שלי ‘טיפול זוגי – זה יכול להציל את מערכת היחסים שלך!’ למידע נוסף.

בקשו עזרה מקצועית

אם תהיתם אם טיפול זוגי הוא בשבילכם אז נסו. כאשר הרגשות פועלים גבוה, תגובתיות כמעט בלתי נמנעת. לפעמים כל המאמצים שלך אולי לא יספיקו כדי לשנות את הדפוסים שאתה והשותף שלך נכנסתם אליהם. אם עדיין לא מצאת את האומץ לבקש עזרה זה הזמן לעשות את זה עכשיו.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *